Blanketnr.
21.015
Formål med blanketten

Anvendes af virksomheder i forbindelse med anmeldelse af taxikørsel, limousinekørsel, rutekørsel/offentlig servicetrafik, sygetransport eller kørsel for offentlig myndighed.

Sådan gør du:

  1. Køretøjet skal være synet til rette anvendelse, taxikørsel, limousinekørsel, rutekørsel, sygetransport eller kørsel for offentlig myndighed, før du indsender blanket 21.015 til klausulering.

  2. Send følgende materiale til: motorekspedition@motorst.dk eller under kontakt på www.skat.dk
    • Blanket 21.015 udfyldes og underskrives af bruger og evt. anmelder.

    • Vedhæft tilladelse til taxikørsel, limousinekørsel, offentlig servicetrafik eller sygetransport, hvis din tilladelse er udstedt før 1. januar 2018.

    • Har du en elektronisk tilladelse til erhvervsmæssig persontransport som er udstedt efter 1. januar 2018, behøver du ikke at vedhæfte noget.

    • Er der tale om rutekørsel/kørsel for offentlig myndig, hvor der er indgået en rammeaftale/kontrakt med kommunen eller andre myndigheder, skal den vedhæftes.

    • Når vi har klausuleret køretøjet i Motorregisteret, sender vi en kvittering til den oplyste e-mailadresse.

    • Du kan nu registrere køretøjet hos en hvilken som helst nummerpladeoperatør eller en af Motorstyrelsens 4 motorekspeditioner.

    • Vil du vide mere om den nye taxilov henvises til: www.taxilov.dk

PDF-udgave

Hent blanket 21.015

Ansvarlig styrelse
Motorstyrelsen
OBS! Gem blanketten på din computer, inden du går i gang med at udfylde den. Ellers risikerer du, at dine oplysninger ikke bliver gemt.