Du skal vælge, om du vil bruge et lønbureau, eller om du selv vil indberette løn til os via vores system, der hedder eIndkomst.
Brug lønbureau
Hvis du bruger et lønbureau, kan det gøre hele processen nemmere og mere overskuelig. Du får dokumenteret bogføring, og oftest tager det ikke meget af din tid. Du skal være opmærksom på, at du stadig selv er ansvarlig for, at Skattestyrelsen får de rigtige oplysninger og betalinger til tiden.
Du kan søge efter lønbureauer på nettet, hvor du kan læse mere om, hvad de enkelte bureauer tilbyder, og hvad priserne er.
Brug revisor
Du kan også vælge at bruge en revisor til at håndtere indberetninger og bogføring for dig.
Indberet selv
Hvis du selv indberetter via eIndkomst, koster det dig ikke noget. Du skal bruge tid på at sætte dig ind i det, og hver måned skal du selv sørge for at indberette og betale til Skattestyrelsen. Du skal også stå for din egen bogføring.
Disse 3 videoer kan hjælpe dig i gang med at bruge og indberette løn i eIndkomst:
Få adgang til eIndkomst
Opret din medarbejder i eIndkomst
Sådan indberetter du til eIndkomst