Told - drift af systemerne

Her kan du se aktuelle driftsproblemer og planlagte nedlukninger på toldsystemerne.

Visning af billede: linkiconTeknisk helpdesk for toldsystemerne og EMCS
Visning af billede: linkiconFind nødproceduren - hvis systemerne ikke er tilgængelige

Driftsstatus

Du kan sortere meddelelserne ved at klikke på Dato, System, Beskrivelse og Status. Når du klikker på titlen vises meddelelsen på en ny side. Tilmeld dig også RSS øverst i højre hjørne på denne side.  

2019-12-11 13:04Information

Der er udsendt Nyt om Told vedrørende åbningstiden mellem jul og nytår 2019 i toldekspeditionerne og Told Servicedesk.

  
2019-12-10 10:18Alle toldsystemer

På grund af opdateringer i Erhvervssystemet kan der forekomme udfald i EORI-valideringen i aften tirsdag den 10. december 2019 mellem kl. 17-20.

INC000000669783

Planlagt nedlukning2019-12-10 20:00
2019-12-09 07:49ICS og Manifest

Der er servicevinduePRDSkatteforvaltningens FTPS-gateway (Import Control System og Manifest) onsdag den 11. december 2019 klokken 20.00-20.15 med henblik på udskiftning af certificates.

Det betyder, at der kortvarig kan opleves ustabilitet/nedetid i perioden.

Udskiftningen på TFE (Test for Erhvervslivet) blev gennemført den 20. november 2019 (se melding fra 2019-11-19 1256).

Teknisk anbefaling

Virksomheder, der anvender FTPS-gateway (secureftpgateway) på TFE (Test for Erhvervslivet) og i Produktion bedes sikre, at deres servere er opdateret med trusted certificates.

Det anbefales, at serverne kontrolleres for at sikre, at de nødvendige Root- og Intermediate Certificates er opdateret  og installeret. Certificates kan ved behov for opdatering hentes her:

https://www.trustzone.com/support/intermediate-and-root-ca-certificates/

Business SSL and Business SSL Wildcard (RSA keys)

The Danish Customs and Tax Administration is updating the trusted certificates on the FTPS-gateway (Import Control System and Manifest).

The update on the Production Environment will be implemented Wednesday December 11, 2019, between 0800 pm. - 0815 pm.

The update on the Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) was implemented Wednesday November 20, 2019 (see announcement from 2019-11-19 1256).

Technical recommendation

Companies using the FTPS-gateway (secureftpgateway) on The Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) and in The Production Environment are recommended to ensure that their servers are updated with the necessary trusted certificates - Root- and Intermediate Certificates.

The Certificates are available for download cf. above mentioned sites/links. 

Planlagt nedlukning2019-12-11 20:15
2019-12-06 14:48Alle toldsystemer

REMINDER: ServicevindueSkatteforvaltningens IT-systemer lørdag den 7. december 2019 klokken 1515-1830.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday 7 December, 2019, between 03:15 pm.-06:30 pm.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-12-07 19:20
2019-12-05 08:59EMCS

Der vil ikke være adgang til EMCS lørdag den 7. december 2019 kl. 16-18.30. Nødprocedure vil være tilladt under nedetiden.

Planlagt nedlukning2019-12-07 19:20
2019-12-03 15:28Import

Toldsystemet import genstartes i morgen 4. december 2019 imellem kl. 7-7.30 for at afhjælpe fejlen med standardfortoldninger fejlkode 0016. Der forventes ingen reel nedetid.

Planlagt nedlukning2019-12-04 07:30
2019-12-02 07:30TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Import Control System (ICS) og Manifest tirsdag den 3. december 2019 klokken 1330-1400 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-12-03 14:00
2019-11-30 14:48Import

Der er i øjeblikket ikke adgang til Import online systemet. Der fejlsøges.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Løst 15:52 - Der må ikke længere anvendes nødprocedure.

Løst2019-11-30 15:52
2019-11-29 09:02Alle toldsystemer

ServicevindueSkatteforvaltningens IT-systemer lørdag den 7. december 2019 klokken 1515-1830.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday 7 December, 2019, between 03:15 pm.-06:30 pm.

File access:

  • Files sent to Import, Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-12-07 19:20
2019-11-28 12:10Information

Der er i øjeblikket ikke adgang til EUs Bevillingssystemer.

Tidshorisont: ukendt

INC000000662426

 

Løst2019-11-28 13:41
2019-11-27 11:26EMCS

Der kan i øjeblikket opleves ustabilitet på EMCS filoverførsel.  Der fejlsøges 

Opdatering 13:08: Løst

Opdatering 12:39: Noget kommer igennem via filoverførsel. Det er også muligt i stedet at tilgå EMCS via Skat.dk. Ellers tillades nødprocedure i fornødent omfang.

INC000000661879

Løst2019-11-27 13:08
2019-11-26 12:33TFE

Filoverførslen til testmiljøerne for ICS og Manifest er gået i stå. Der fejlsøges.

Løst2019-11-26 13:24
2019-11-25 10:33Alle toldsystemer

Der er servicevindueTARIC og NCTS (Transit) torsdag den 28. november 2019 klokken 0630-0730.
Det betyder, at der i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på TARIC og NCTS (Transit), samt forsinkelse på MRN til e-Export.

Service Window for TARIC and NCTS (Transit) - Thursday November 28, 2019, 0630 am. - 0730 am.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

INC000000659158

Planlagt nedlukning2019-11-28 15:08
2019-11-22 10:39Eksport

Der er forsinkelse på behandling af filer i e-Export. Der fejlsøges.

Opdatering 11.42: Filafviklingen er normal igen.

Opdatering 11.00: Indsendte udførser,er der mangler svar, kan med fordel udsøges i onlinedelen.

INC000000658759
Løst2019-11-22 11:42
2019-11-22 10:28EMCS

Der er servicevindue på EMCS søndag den 24. november 2019 ml. kl. 12-14. Systemet vil være tilgængeligt, men der kan forekomme sporadiske afbrydelser.

INC000000655258

Planlagt nedlukning2019-11-24 14:00
2019-11-21 09:22TFE

Der er servicevindue på TFE (Test for Erhvervslivet) på TARIC, Export og NCTS (Transit) torsdag den 21. november 2019 klokken 09.00-11.30 på grund af opdateringer. Det betyder, at der ikke vil være adgang til TFE-udgaverne af TARIC, Export og NCTS (Transit).

Planlagt nedlukning2019-11-21 10:40
2019-11-20 11:17Alle toldsystemer

REMINDER: Servicevindue onsdag den 20. november 2019 kl. 18.30-19.30

(Se oprindelig besked fra 2019-11-15 kl. 09.01).

Filoverførslen til import, export og transit vil være lukket under servicevinduet. Onlinedelen af systemerne vil fungere. Nødprocedure er tilladt i fornødent omfang.

ICS og Manifest er ikke berørt.

Planlagt nedlukning2019-11-20 19:30
2019-11-19 12:56TFE

Nye certifikater FTPS-gateway - TFE 20/11, produktion opdateres i december

Der er servicevindue på TFE (Test for Erhvervslivet) på Skatteforvaltningens FTPS-gateway (ICS og Manifest) onsdag den 20. november 2019 klokken 08.00-08.15 med henblik på udskiftning af certifikater. Det betyder, at der kortvarigt kan opleves ustabilitet/nedetid i perioden.
Udlægning af certifikater til ICS/MAN Produktion sker i december 2019. Dato følger.

Teknisk anbefaling
Virksomheder, der anvender FTPS-gateway (secureftpgateway) på TFE (Test for Erhvervslivet) og i Produktion bedes sikre, at servere er opdateret med trusted certificates. Det anbefales, at serverne kontrolleres for at sikre, at de nødvendige Root- og Intermediate Certificates er opdateret  og installeret. Certifikaterne kan hentes her: https://www.trustzone.com/support/intermediate-and-root-ca-certificates/

Business SSL and Business SSL Wildcard (RSA keys)
Root CA - R1 (certificates issued before 27 May 2019)
Root CA - R3 (certificates issued from 27 May 2019) – Det er Root Certifikatet/This is the Root Certificate.
Intermediate CA, SHA256 (R1) (certificates issued before 27 May 2019)
Intermediate CA, SHA256 (R3) (certificates issued from 27 May 2019) - Det er Intermediate Certifikatet/This is the Intermediate Certificate.

New certifikates for FTPS-gateway - TFE november 20, production environment in December

The Danish Customs and Tax Administration is updating the trusted certificates on the FTPS-gateway (Import Control System and Manifest). The update on the Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) will be implemented on Wednesday November 20, 2019, between 08.00- 08.15 am. The update in The Production Environment will be implemented in December 2019. Date and time to follow.

Technical recommendation
It is recommended that companies using the FTPS-gateway (secureftpgateway) on The Test Environment TFE (Test for Erhvervslivet) and in The Production Environment ensures that their servers are updated with the necessary trusted certificates - Root- and Intermediate Certificates.
The Certificates are available for download cf. above mentioned sites/links. 

Planlagt nedlukning2019-11-20 08:15
2019-11-19 09:34TFE

Der kan kortvarigt opleves ustabilitet på testmiljøerne imellem kl. 10-11 på grund af en opdatering.

Planlagt nedlukning2019-11-19 10:48
2019-11-18 09:42TFE

Filoverførsel til ICS og Manifest på testmiljøet virker ikke p.t. Der fejlsøges.

Løst2019-11-18 10:45
2019-11-15 15:55TFE

Filoverførsel til ICS og Manifest på testmiljøet virker ikke p.t. Der fejlsøges.

Opdatering 18/11 kl. 09.02: Filoverførslen kom op igen fredag eftermidag.

Løst2019-11-15 16:50
2019-11-15 09:01Alle toldsystemer

ServicevindueSkatteforvaltningens IT-systemer onsdag den 20. november 2019 klokken 1830-1930.

Det betyder, at følgende systemer vil kunne opleve ustabilitet/nedetid i perioden: Import, e-Export og NCTS (Transit).

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet vil kunne fejle/blive afvist.

Online adgang:

  • Der er åbent for online adgang til Import og e-Export under servicevinduet.

Service window for all customs systems - Wednesday November 20, 2019, between 06.30 pm. - 07.30 am.
File access:

  • Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) can fail/be rejected.

Online access:

  • The online systems for Import and e-Export are open/available during the service window.

INC000000647812

Planlagt nedlukning2019-11-20 19:30
2019-11-14 16:10Import

Der er servicevindue på Import onsdag den 20. november 2019 klokken 07:00-08:00.
Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import.

Service Window for Import -  Wednesday November 20, 2019, 07:00 am. - 08:00 am.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

INC000000653603

Planlagt nedlukning2019-11-20 08:14
2019-11-12 11:28e-Export

Der kommer mange filer ind til e-Export og der er forlængede svartider. Sagen undersøges.

Opdateret kl. 12.18: Der er ikke konstateret fejl i filoverførslen, der er dog tale om mange angivelser. Filbehandlingen er nogenlunde normal igen.

INC000000651522

Løst2019-11-12 12:17
2019-11-11 10:26NTSE

TastSelv Erhverv er ikke tilgængeligt. Dette påvirker, at følgende systemer ikke kan tilgås:

ICS og Manifest (Online og filoverførsel)

EMCS og systemerne til ansøgning af AEO, BTO og Toldbevillinger er også ramt.

 

Løst2019-11-11 10:32
2019-11-11 07:08TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) torsdag den 14. november 2019 klokken 0900-1300 med henblik på rollback af Brexit No Deal opdateringer.

Virksomheder med Citrix skal være opmærksom på, at "klienterne til brugerne af onlinedelen af Import og e-Eksport" skal rulles tilbage til tidligere version.

The Test environment for all Danish Customs Systems will be unavailable Thursday, November 15, 2019, 0900 am. - 0100 pm.

Planlagt nedlukning2019-11-14 12:19
2019-11-05 15:46e-Export

Der tildeles p.t. ikke MRN i e-Export siden kl. 15.12. Nødprocedure er tilladt.

Opdateret kl. 20.14: Problemet er løst, der tildeles atter MRN både online og filoverføsel - nødprocedure ikke længere tilladt.

Opdateret kl. 18.50: Status er fortsat uændret - stadig ingen tidshorisont.

Opdateret kl. 17.19: Status er uændret - ingen tidshorisont.

Løst2019-11-05 20:14
2019-11-05 15:36Transit (NCTS)

Filoverførsel på NCTS/Transit fejler siden kl 15:12. Filer modtages, men systemet sender ikke svar retur. Problemet er fejlmeldt. 

Nødprocedure er tilladt, men der skal indgives sletningsanmodning på eventuelle angivelser der er indsendt via filoverførsel, da de forventes behandlet når systemet kommer op igen.

OBS! e-Export: Betyder også, at der ikke kommer MRN på udførsler i status 40.

Opdateret kl. 20.14: Problemet er løst - nødprocedure ej længere tilladt.

Løst2019-11-05 20:18
2019-11-05 14:39e-Export

Der er servicevinduee-Export onsdag den 6. november 2019 klokken 07.00-08.00.

Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på e-Export.

Planlagt nedlukning2019-11-06 07:45
2019-11-01 12:10ICS og Manifest

Stadig Manifest og ICS online -  Konstant prompt for password

Der opleves i øjeblikket problemer med at logge på Manifest online. Man promptes konstant for password til den digitale signatur. Selve systemerne virker, når man kommer ind.

Opdatering 11/11:

Har man oplevet problemer med gentagende prompt om adgangskode fra Manifest og ICS, når man forsøgte at logge på online er der følgende løsningsmuligheder:
 
1) Hvis man benytter et tredjepartsprodukt til at håndtere NemID Medarbejdersignatur, kan det være nødvendig med en softwareopgradering fra denne tredje part.
2) Ellers kan det være nødvendigt at geninstallere sin NemID Medarbejdersignatur.
Årsagen lader til at være en nylig opdatering fra Microsoft til Windows 10, som konflikter med disse signaturfiler.

--------
Opdatering 6/11:

Workaround:
Metode 1: Indtast password ved første prompt for det. Tryk 'OK'. Tryk 'Cancel' til prompten efter første gentagelse. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Metode 2: Indtast password ved første prompt for det. Tryk 'OK'. Indtast password ved andet prompt for det. Tryk 'OK'. Tryk herefter 'Cancel' ved hver prompt. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Der arbejdes på sagen. INC000000639671

Løst2019-11-11 12:18
2019-11-01 11:45Import

Import bliver genstartet kl. 12.30. Der kan opleves nogle få minutters utilgængelighed.

Løst2019-11-01 12:40
2019-10-31 20:18Import

Importsystemet er meget langsom / svarer ikke

Det lader til, at specielt filer (også via filoverførsel) med mange REX-valideringer kan have svært ved at få svar.

Der undersøges. INC000000644571

Opdatering 20:50: Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

Opdatering 01/11-2019 kl 07:11 : Importsystemets behandlingstid er nogenlunde normaliseret. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Løst2019-11-01 07:11
2019-10-31 09:03ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har fejlet fra 30/10-19 kl. 16.15 og til 31/10-19 kl. 04.45

File transfer for ICS and Manifest have failed between 30/10-19 07.07 pm. and 31/10-19 07.38 am.

 INC000000643097

Løst2019-11-04 08:44
2019-10-30 09:14ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har fejlet i dag mellem kl. 07.07 og 07.38

File transfer for ICS and Manifest have failed today between 07.07 am. and 07.38 am.

INC000000642575

Løst2019-10-30 09:09
2019-10-29 11:04ICS og Manifest

REMINDER Der er servicevindue på Import Control System (ICS) og Manifest tirsdag den 29. oktober 2019 klokken 20:00-21:00.
Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import Control System (ICS) og Manifest.

English: Service Window for Import Control System (ICS) and Manifest - Tuesday October 29, 2019, between 8:00 pm. - 9:00 pm.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-29 21:16
2019-10-28 16:03Information

Toldvejledningen er lukket tidligere i dag (normalt åben til kl. 17 mandag) på grund af tekniske problemer. Forventes åben til normal tid tirsdag (kl. 9-16).

  
2019-10-28 15:01TFE

Filoverførsel til ICS og Manifest fejler (testmiljøet). Filer modtages, men behandles ikke. Der fejlsøges.

INC000000641701

Løst2019-10-29 12:45
2019-10-28 13:57Import

Import har problemer

Opdatering kl. 14.57: Importsystemet behandlingstid er nogenlunde normaliseret.

Der opleves i øjeblikket problemer med Import, både online og via filoverførsel. Sagen undersøges.

INC000000641722
Løst2019-10-28 14:57
2019-10-28 11:31ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest er meget ustabil, muligvis helt nede siden ca. 11.20. Der fejlsøges.

Opdateret 14.30: Filoverførslen er kommet igang igen kl. 14.15 (PROD).

Opdateret 13:01: Test-serveren er også påvirket.

Kl. 11.58: Der gives tilladelse til nødprocedure for ICS og Manifest.

SFTP for ICS and Manifest is down since around 11.20 am. Fallback procedure is allowed.

INC000000641477

Løst2019-10-28 14:58
2019-10-28 11:28ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest er meget ustabil, muligvis helt nede. Der fejlsøges.

INC000000641477

Løst2019-10-28 14:15
2019-10-28 10:40Import- og Eksportsystemerne

Filoverførsel var nede i 10 min (e-Export, Import og Transit (NCTS))

Der kan opleves lidt længere svartider pt. Ved fejl 6527 på e-Export, prøv at indsende igen. Vi holder øje med situationen.

Løst2019-10-28 11:22
2019-10-28 10:34ICS og Manifest

Stadig Manifest og ICS online -  Konstant prompt for password

Der opleves i øjeblikket problemer med at logge på Manifest online. Man promptes konstant for password til den digitale signatur. Selve systemerne virker, når man kommer ind.

Opdatering 11/11:

Har man oplevet problemer med gentagende prompt om adgangskode fra Manifest og ICS, når man forsøgte at logge på online er der følgende løsningsmuligheder:
 
1) Hvis man benytter et tredjepartsprodukt til at håndtere NemID Medarbejdersignatur, kan det være nødvendig med en softwareopgradering fra denne tredje part.
2) Ellers kan det være nødvendigt at geninstallere sin NemID Medarbejdersignatur.
Årsagen lader til at være en nylig opdatering fra Microsoft til Windows 10, som konflikter med disse signaturfiler.
---------
Opdatering 6/11:

Workaround:
Tryk 'Cancel' til prompten efter første gentagelse. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Der arbejdes på sagen. INC000000639671

Løst2019-11-11 12:18
2019-10-28 09:39ICS og Manifest

Der er servicevindue på Import Control System (ICS) og Manifest tirsdag den 29. oktober 2019 klokken 20:00-21:00.
Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import Control System (ICS) og Manifest.

English: Service Window for Import Control System (ICS) and Manifest - Tuesday October 29, 2019, between 8:00 pm. - 9:00 pm.
Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-29 21:16
2019-10-26 21:33Alle toldsystemerPlanlagt nedlukning2019-10-27 03:30
2019-10-26 14:23Alle toldsystemer

REMINDER - Der er servicevindue på alle toldsystemer lørdag den 26. oktober 2019 klokken 15.15-22.30. Filer til ICS og Manifest vil blive afvist, da en del af servicevinduet omfatter digital signatur. Filer til import, export og transit vil blive behandlet efter servicevinduet. Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

REMINDER - Service window for all customs systems - Saturday October 26, 2019, 03.15 pm - 10.30 pm.

* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
* Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-26 21:53
2019-10-26 14:16EMCS

REMINDER - Der er servicevindue på EMCS lørdag 26. oktober 2019 fra kl. 17-21. Nødprocedure er tilladt i tidsrummet.

Planlagt nedlukning2019-10-26 21:06
2019-10-26 09:54Transit (NCTS)

Der er problemer med EORI validering i NCTS transit

Opdateret 26/10 kl. 10.47 - det er kun enkelte angivelser der fejler. Der kan gives tilladelse til nødprocedure ved henvendelse til Told Servicedesk.

Løst2019-10-27 10:12
2019-10-25 18:31Alle toldsystemer

EORI validering virker igen, angivelser med EORI fejl kan gensendes, så burde fejlen forsvinde. Det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Der er problemer med validering af EORI numere - der gives tilladelse til nødprocedure.

Løst2019-10-25 20:27
2019-10-25 17:22ICS og Manifest

Problemet med manifest skulle være løst, det er ikke længere tilladt at anvende nødprocedure.

Opdateret kl. 18:03 - Det er tilladt at anvende nødprocedure.

manifest giver følgende fejl når man vil arbejde i menuerne, fejlmeddelse status 68 - the user is not allowed to acces this application.

Det er fejlmeldt.

INC000000640627

Løst2019-10-25 20:27
2019-10-25 17:20e-Export

Eori valideringen virker igen. Angivelser med fejl i EORI validering kan gensendes, så burde fejlen forsvinde.

Opdateret kl. 18:00 - Der er fortsat probemer med EORI validering - det er tilladt at anvende nødprocedure.

Eksport giver fejl i validering af EORI numre - det er fejlmeldt.

INC000000640631

Løst2019-10-25 20:27
2019-10-25 11:37e-Export

e-Export online kører meget langsomt og statusskift sker langsomt.

Der fejlsøges.

Opdateret 12.43: e-Export kører normalt igen efter genstart. Hvis man får systemfejl, luk da e-Export og start op igen. Der er fortsat noget kø på filoverførslen.

Opdateret 11.58: Der kan være svartider på op til 1 time på filoverførsel. Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.

INC000000639687

Løst2019-10-25 12:43
2019-10-25 09:26ICS og Manifest

Manifest og ICS online problemer med at logge på

Der opleves i øjeblikket problemer med at logge på Manifest online. Man promptes konstant for password til den digitale signatur.

Opdatering 11/11:

Har man oplevet problemer med gentagende prompt om adgangskode fra Manifest og ICS, når man forsøgte at logge på online er der følgende løsningsmuligheder:
 
1) Hvis man benytter et tredjepartsprodukt til at håndtere NemID Medarbejdersignatur, kan det være nødvendig med en softwareopgradering fra denne tredje part.
2) Ellers kan det være nødvendigt at geninstallere sin NemID Medarbejdersignatur.
Årsagen lader til at være en nylig opdatering fra Microsoft til Windows 10, som konflikter med disse signaturfiler.
------------
Opdatering 6/11:

Workaround:
Tryk 'Cancel' til prompten efter første gentagelse. Bliv ved indtil den stopper med at komme. Herefter kommer man ind på Manifest, men den ser forkert ud. Tryk F5 for at opdatere siden. Så bør man være inde og kan arbejde.

Der arbejdes på sagen. INC000000639671

Løst2019-11-11 12:18
2019-10-23 16:26Alle toldsystemer

REMINDER
Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 23. oktober 2019 klokken 18.00-22.15.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages. men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday October 23, 2019, between 0600 pm - 1015 pm.
File access:
* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit), ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
 

Planlagt nedlukning2019-10-23 21:53
2019-10-23 11:02Alle toldsystemer

Vi har haft flere henvendelser om langsomt filsvar i Import, Export og Transit. Fejlsøgning er i gang. 

Opdateret kl. 16.23: Svartiderne er nu nede på omkring 1 minut.

Opdateret kl. 16.00: Der er desværre ingen bedre endnu.

Opdateret kl. 14.25: Filforsinkelserne varierer fra få minutter til omkring et kvarter.

Opdateret kl. 12.40: Filforsinkelserne er nu nede på få minutter.

INC000000638346

Løst2019-10-23 16:23
2019-10-22 14:10Import- og Eksportsystemerne

Filoverførsel til e-Export, Import og Transit er forsinket med 10-15 minutter. Sagen undersøges.

Opdateret kl. 17.00: Svartiderne er ved at være normale igen på Transit. På Export og Import ser det også godt ud.

Opdateret kl. 16.30: Der er stadig forsinkelser. På Transit (NCTS) er der set tider på 20 min. pt

Opdateret kl. 15.40: Filforsinkelsen ligger lige nu omkring 10 minutter.

INC000000638007

Løst2019-10-22 17:34
2019-10-21 07:33Alle toldsystemer

Som følge af skift fra sommertid til normaltid er der servicevindue på alle Toldsystemer søndag den 27. oktober 2019 klokken 02.45 (sommertid) - 03.15 (normaltid) - nedetiden er således i alt 1,5 time.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

*Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

 Fil adgang:

*Filer til Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Online adgang:

*Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window - Daylight Saving Time adjustment to Standard Time - for all customs systems Sunday October 27 , 2019, between 0245 am (DST) - 0315 am (ST). The duration of the service window will therefore be 1.5 hours.

File access:

*Files sent to Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) and Manifest will be processed when the service window has passed.

Online access:

*The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window. 

Planlagt nedlukning2019-10-27 03:30
2019-10-17 13:26Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 23. oktober 2019 klokken 18.00-22.15.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages. men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday October 23, 2019, between 0600 pm - 1015 pm.
File access:
* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit), ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-23 21:54
2019-10-17 07:20ICS og Manifest

ICS og Manifest fejler siden en gang i nat

ICS og Manifest er nede, både online og via filoverførsel (B2B). Der gives tilladelse til nødprocedure i fornødent omfang.
Der fejlsøges.

Opdatering kl. 11.51: Fejlen rettet. Nødprocdure afsluttet.

Opdatering kl. 11.41: Fejlen lader til at være løst. Vi holder lige lidt øje et stykke tid.

Opdatering kl. 11.21: Fejlen er endnu ikke løst.

Opdatering kl. 09:17: Filoverførsel virker stadig ikke. Online fungerer.

07:26: Manifest og ICS online er oppe igen. Filoverførsel ser stadig ikke godt ud.

Løst2019-10-17 11:51
2019-10-16 15:52Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne lørdag den 26. oktober 2019 klokken 15.15-22.30.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang
* Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit) kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
* Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist
Online adgang
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems – Saturday October 26, 2019, 03.15 pm - 10.30 pm.
File access:
* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
* Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-26 21:53
2019-10-16 11:43ICS og Manifest

Der er servicevindue på Import Control System (ICS) og Manifest fredag den 18. oktober 2019 klokken 07.00-07.30. Det betyder, at der kortvarigt i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid på Import Control System (ICS) og Manifest.

Service window for Import Control System (ICS) and Manifest - Friday October 18, 2019, 0700 am - 0730 am. Instability/unavailability may be experienced briefly during the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-18 07:30
2019-10-15 13:25EMCS

EMCS driftsproblemer

Det er ikke muligt at logge på EMCS i øjeblikket, problemet er fejlmeldt og en opdatering rulles ud snarest.

Opdate kl 14.14 : Det er igen muligt at logge på EMCS. - Nødprocedure er ikke længere tilladt. 

Opdate kl 13.47 : Det er desværre ikke muligt at logge på EMCS-web siden kl 13:20.
Virksomheder der kalder EMCS-services på B2B(filoverførsel) er ikke berørt. 
Der tillades at bruge nødprocedure i fornødent omfang.

 

Løst2019-10-15 14:17
2019-10-15 09:11Import

Fejl i REX-valideringen: Indtil en løsning er fundet, må REX valideres på EU's hjemmeside: https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/rex_validation.jsp?Lang=en. Frigivelse af fortoldninger må aftales med ekspeditionsstederne.

Opdatering 16-10-2019 08:45: REX-valideringen virker igen nu.

16-10-2019 07:10: REX-valideringen fejler igen. Der arbejdes på at få den igang igen.

Løst2019-10-16 08:57
2019-10-15 08:39Import

REX-valideringen fejler i øjeblikket. 

09:37: Fejlen er løst, servicedesken er i gang med at gensende de angivelser, som ligger i fejl.  Nødprocedure er aflyst.

Der tillades at bruge nødprocedure i fornødent omfang.

Løst2019-10-15 09:37
2019-10-14 15:48ICS og Manifest

Manifest:

Ankomstdeklarationer oprettet den 13/10-2019 som hang fast i status 20, er blevet maskinelt slettet. Der skal ikke oprettes nye angivelser.

Arrival declarations made on Sunday, October 13th, 2019, which ended up in status 20 has been deleted. Please do not replace these declarations.

INC000000632216

 

 2019-10-14 15:44
2019-10-14 15:42TFE

Ændring af dato/tidspunkt for servicevindue på TFE

Der varslede servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Taric ændres til torsdag den 17. oktober 2019 klokken 1230-1615 (tidligere tirsdag den 15. oktober 2019 klokken 1000-1345) på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-10-17 15:25
2019-10-14 14:27ICS

Der mangler dropdownmenuer i TFE og Produktionsmiljøerne for ICS.

Opdateret 15/10-2019: Fejlen er foreløbig rettet på TFE.

Værdierne kan indsættes manuelt, selv om det giver en fejlbesked.

"Transportmåde/-kode": 1 for søtransport, 4 for lufttransport 
"Grænseoverskridende nationalitet": Gyldig landekode 
"Betalingsmåde/-kode" (både i Hovedoplysninger og på varepost): A Kontant, B Kreditkort, D Andet, H Elektronisk kredit overførsel, Y Konto hos transportør, Z Ikke forudbetalt 
"Yderligere oplysninger" (på varepost)
Løst2019-10-18 15:39
2019-10-14 11:35ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har fejlet siden kl. 10.22. Nødprocedure må anvendes.

Opdatering 13.34: Filer indsendt imellem kl. 12.17-13.08 er behandlet, men filsvaret er gået tabt.

Opdatering 13.15: Der er kommet svar fra ICS/Manifest siden kl. 13.09

Opdatering 12.40: Siden kl. 12.17 er indsendte filer sendt videre til ICS/Manifest blevet behandlet. Svarfilerne mangler dog i skrivende stund.

File transfer for ICS and Manifest fails since 10.22 am. Fallback procedure is allowed.

INC000000632248

Løst2019-10-14 13:09
2019-10-14 09:14ICS og Manifest

En del ankomstdeklarationer og MIG/MIO'er fra den 13/10-2019 hænger i status 20.

Sagen undersøges.

INC000000632216

Løst2019-10-14 15:44
2019-10-13 15:15Alle toldsystemer

Der er servicevindueToldsystemer onsdag den 16. oktober 2019 klokken 06.30-07.30.

Det betyder, at der kortvarig i perioden vil kunne opleves ustabilitet/nedetid, men alle systemer er tilgængelige.

Service window for all customs systems - Wednesday October 16, 2019, 06.30 am. - 07.30 am.

Instability/unavailability maybe experienced shortly during the service window, but all systems will be available.

INC000000632083

Planlagt nedlukning2019-10-16 07:30
2019-10-13 15:11TFE

Servicevindue er rykket til torsdag den. 17. oktober klokken 1230-1615

 

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Taric tirsdag den 15. oktober 2019 klokken 10.00-13.45 på grund af opdateringer

Det betyder, at der ikke vil være adgang til TARIC.

Løst2019-10-14 15:39
2019-10-13 15:07TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Import Control System (ICS) og Manifest mandag den 14. oktober 2019 klokken 09.00-09.45 på grund af opdateringer

Det betyder, at der kortvarig i perioden ikke vil være adgang til ICS/MAN.

Planlagt nedlukning2019-10-14 09:55
2019-10-12 23:29ICS og Manifest

Filer til ICS og Manifest fejler efter servicevinduet. Der fejlsøges.

Opdateret 13/10-2019 kl. 01.20: Filoverførslen virker igen.

Opdateret kl. 23.55: Filoverførsel fejler stadig på ICS og Manifest. Nødprocedure må anvendes. Onlinedelen virker dog.

Update at 1.20 am: File transfer is now OK.

File transfer to ICS and Manifest is still failing after the service window. Fallback procedure is allowed.

Løst2019-10-13 01:20
2019-10-11 11:51e-Export

Svartidsproblemer på filoverførsel (Export)

Der er set op til 28 minutters svartid på filoverførsel. Der fejlsøges.

Opdatering 15.22: Der er fortsat ventetid på filoverførslen. Lige nu cirka 15 minutters forsinkelse.

Opdatering 12:45: Puklen er opstået pga det tidligere stop i filoverførslen. Filerne behandles løbende, og de kommer igennem og får MRN, men det tager noget længere tid end normalt.

12.37: Der er stadig lange svartider.

Løst2019-10-11 17:25
2019-10-11 11:30Alle toldsystemer

REMINDER:

Opdatering kl. 22.45: Vi er endnu ikke klar til at lukke op. Ny status kl. 23.

Der er servicevindue på alle toldsystemer lørdag den 12. oktober 2019 klokken 15.15-22.30. Se oprindelig besked fra 7/10 kl. 14.28.

On Saturday, October 12th 2019 all customs systems will be unavailable between 3.15 pm and 10.30 pm. Se more in original message from October 7th 2019.

 

Planlagt nedlukning2019-10-12 22:58
2019-10-11 10:07Import- og Eksportsystemerne

Der er problemer med filoverførsel på e-Export, Import og Transit (NCTS)

Der fejlsøges. INC000000631282

Opdatering 10:35: Filerne behandles igen.

Løst2019-10-11 10:43
2019-10-11 07:28Import

REX-valideringen fejler i øjeblikket. 

Opdateret kl 7:58 - Fejlen er løst. Angivelser der fejler på REX-valideringen skal blot genindsendes for at fjerne fejlen.

Angivelser med fejl 5197 "Det angivne REX-nummer i rubrik 44.2 kunne ikke kontrolleres. Prøv igen senere." 

Der tillades at bruge nødprocedure i fornødent omfang.

Løst2019-10-11 07:58
2019-10-10 08:33Import

REX valideringen har fejlet

Fejlen er løst. Angivelser der fejler på REX-valideringen skal blot genindsendes for at fjerne fejlen.

 

Løst2019-10-10 08:28
2019-10-08 16:38TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer er nu opdateret til Brexit (No Deal). Virksomhederne bedes være opmærksom på:

* At der i forbindelse med servicevinduet vil være opdatering af klienterne til brugere af onlinedelen (Import og e-Eksport), hvilket for virksomheder med Citrix vil kræve central download heraf.
* At adgang til de opdaterede klienter - både til Test for Erhvervslivet og Produktion - nu kan rekvireres ved henvendelse til servicedesk@toldst.dk (for Citrix-administratorer med flere). De opdaterede klienter på Produktion vil først virke efter udlægning.

Såfremt Brexit No Deal ikke bliver til noget torsdag den 31. oktober 2019, vil der blive orienteret nærmere herom på Driftsstatus. Hvis ændringerne rulles tilbage på TFE, skal virksomheder med Citrix være opmærksom på, at de tykke klienter skal rulles tilbage til tidligere version (evt. kan tidligere version rekvireres ved henvendelse til servicedesk@toldst.dk). Samtidig skal eventuel forberedt Citrix-til-Produktion-klient fjernes.

  
2019-10-08 13:57EMCS

EMCS - Forsendelse af punktafgiftspligtige varer

Opdatering 11/08 - EMCS Servicevindue er nu overstået. 

EMCS flyttes til nyt udstyr, og der er i den forbindelse planlagt servicevindue torsdag den 10. oktober 2019 kl. 21:00 til fredag den 11. oktober 2019 kl. 6:00.

Det vil i dette tidsrum ikke være muligt at anvende EMCS. Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang.

Endelig klarmelding forventes udsendt den 11. oktober kl 08:30.

Løst2019-10-11 09:02
2019-10-08 09:39TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig tirsdag den 8. oktober 2019 klokken 10.00-15.00 på grund af Brexit No Deal opdateringer.

Opdateret kl. 14.15: Servicevinduet er udvidet til kl. 17.

Situationen vedrørende Brexit No deal er fortsat uafklaret. For at give virksomhederne mulighed for at teste ændringer ved Brexit No Deal, vil ændringerne blive lagt på Test for Erhvervslivet (TFE) i dag. Vi beklager det korte varsel.

The Test environment for all danish customs systems will be unavailable Tuesday, October 08, 2019, 100.0 am. - 15.00 pm. The service window is prolonged to 5 pm.

Planlagt nedlukning2019-10-08 16:36
2019-10-08 09:30EMCS

Der opleves driftsforstyrrelser på B2B (Filoverførsel) for EMCS. Nødprocedure må anvendes om nødvendigt. Onlinedelen fungerer dog og i nogle tilfælde kan indsendte forsendelser findes online.

Opdateret kl. 11.45: Driftsproblemerne er overstået. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdateret 11.20: Der fejlsøges fortsat.

Opdateret 9.44: Der er også driftsforstyrrelse på Onlinedelen. Visse funktioner virker ikke.

INC000000628947

Løst2019-10-08 11:46
2019-10-07 14:28Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemer lørdag den 12. oktober 2019 klokken 15.15-22.30.

Opdatering kl. 22.45: Vi er endnu ikke klar til at lukke op. Ny status kl. 23: Servicevinduet er afsluttet.

Det betyder, at alle systemer vil være utilgængelige i perioden:
- Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
* Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist
Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Saturday October 12, 2019, between 0315 pm. - 1030 pm.

Update at 10.45 pm: The service window has been delayed. New update at 11 pm.


The use of fallback procedure is allowed within the service window.
File access:
* Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
* Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.
Online access:
* The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

Planlagt nedlukning2019-10-12 22:58
2019-10-07 12:33EMCS

Nedennævnte servicevindue er aflyst.

Der er servicevindue på EMCS torsdag den 10. oktober 2019 mellem kl. 05.00-09.00.

Det vil i dette tidsrum ikke være muligt at anvende EMCS. Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang.

INC000000628394

Planlagt nedlukning2019-10-08 13:23
2019-10-07 09:52Import

Toldsystemet kører i øjeblikket meget langsomt. Der fejlsøges.

Opdatering kl. 10.15: Efter genstart er Toldsystemet kommet i gang igen.

Opdateret 7/10 kl. 10.03: Systemet genstartes nu.

Løst2019-10-07 10:15
2019-10-05 11:19Import

REX valideringsfejl

Opdateret kl 8:38 - Fejlen er løst. Angivelser der fejler på REX-valideringen skal blot genindsendes for at fjerne fejlen.

 REX-valideringen fejler i øjeblikket. 

Angivelser med fejl 5197 "Det angivne REX-nummer i rubrik 44.2 kunne ikke kontrolleres. Prøv igen senere." 

Der tillades at bruge nødprocedure i fornødent omfang.
INC000000627592

Løst2019-10-07 08:38
2019-10-04 08:55Servicedesk

Fredag den 4. oktober 2019 lukker vores telefoner på grund af opdateringer kl. 14.30. Det vil derfor ikke være muligt at ringe til servicedesken resten af fredagen.

Due to internal updates, servicedesk's phone will be unavailable from 2.30 pm til closing time today, Friday October 4, 2019. To get in contact, please email us at servicedesk@toldst.dk

Planlagt nedlukning2019-10-07 08:00
2019-10-03 15:56Import

REX-valideringen fejler i øjeblikket. Forventes løst kl. 16.

Angivelser med fejl 5197 "Det angivne REX-nummer i rubrik 44.2 kunne ikke kontrolleres. Prøv igen senere." vil blot skulle genindsendes efter kl. 16.

Løst2019-10-03 16:01
2019-10-03 09:09e-Export

Siden 25. september 2019 har man i visse tilfælde fået fejlen "Tillægskode findes ikke" i e-Export. Denne fejl er nu rettet.

Løst2019-10-03 09:08
2019-10-03 07:39Import

REX valideringsfejl

Opdateret kl 7:59 - Fejlen er løst. Angivelser der fejler på REX-valideringen skal blot genindsendes for at fjerne fejlen.

---

Der er problemer med REX valideringen på importsystemet, vi arbejder på en løsning.

Indtil en løsning er fundet, må REX valideres på EU's hjemmeside: https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/rex_validation.jsp?Lang=en Frigivelse af fortoldninger må aftales med ekspeditionsstederne.

INC000000626200

Løst2019-10-03 07:59
2019-10-02 15:38Information

Der er ikke adgang til EU's Bevillingssystemer i aften d. 02-10-2019 mellem kl 22-24 pga. opdateringer.

INC000000626185

Planlagt nedlukning2019-10-03 00:10
2019-10-02 08:17Import

REX valideringsfejl

Opdateret kl. 8.57. Fejlen er løst. Angivelser der fejler på REX-valideringen skal blot genindsendes for at fjerne fejlen.

Opdateret kl. 9.52: Import er blevet genstartet kl. 9.46, hvilket kunne opleves som en kort utilgængelighed.

Der er problemer med REX valideringen på importsystemet, vi arbejder på en løsning.

Indtil en løsning er fundet, må REX valideres på EU's hjemmeside: https://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/eos/rex_validation.jsp?Lang=en. Frigivelse af fortoldninger må aftales med ekspeditionsstederne.

INC000000625702

Løst2019-10-02 08:57
2019-09-27 11:57Servicedesk

Fredag den 27. september 2019 lukker vores telefoner på grund af opdateringer kl. 14.30. Det vil derfor ikke være muligt at ringe til servicedesken resten af fredagen.

Due to internal updates, servicedesk's phone will be unavailable from 2.30 pm til closing time today, Friday September 27, 2019. To get in contact, please email us at servicedesk@toldst.dk

Planlagt nedlukning2019-09-30 07:00
2019-09-26 11:01Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer søndag den 29. september 2019 klokken 16-24.

Der vil kortvarigt i perioden kunne opleves ustabilitet/nedetid, men alle systemer er tilgængelige.

Service window for all customs systems - Sunday September 29, 2019, 04.00 pm - 12.00 pm.
Instability/unavailability maybe experienced shortly during the service window but all systems will be available.

Planlagt nedlukning2019-09-29 23:59
2019-09-26 10:59Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer lørdag den 28. september 2019 klokken 16-24

Der vil kortvarigt i perioden kunne opleves ustabilitet/nedetid, men alle systemer er tilgængelige.

Service window for all customs systems - Saturday September 28, 2019, 04.00 pm - 12.00 pm.
Instability/unavailability may be experienced shortly during the service window but all systems will be available.

Planlagt nedlukning2019-09-28 23:59
2019-09-24 14:32Alle toldsystemer

REMINDER: Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer tirsdag den 24. september 2019 klokken 22.30-03.00 (se oprindelig besked fra 16/9-2019 kl. 09.33)

Planlagt nedlukning2019-09-25 02:45
2019-09-21 09:56e-Export
Der er servicevindue på e-Export onsdag den 25. september 2019 klokken 0630-0720.
Det betyder, at e-Export vil være utilgængelig i perioden.
Filer til e-Export indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Der kan kortvarig opleves ustabilitet i online adgangen.
Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i tidsrummet
  
Service window for e-Export on Wednesday, September 25, 2019, between 06.30 am. - 07.20 am.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to e-Export will be processed when the service window has passed.
The online systems for e-Export could shortly during the period experience instability.
Planlagt nedlukning2019-09-25 08:17
2019-09-20 08:03TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på e-Export fredag den 20. september 2019 klokken 10.00-11.00 på grund af opdateringer.

INC000000618630

Planlagt nedlukning2019-09-20 10:50
2019-09-19 08:45e-Export

Problemet er løst. Udførsler i status 18 bør genindsendes inden der bliver indsat faktisk ekspeditionstidspunkt. 
Vi får så vidt muligt skubbet udførslerne der hænger i status 20 - antaget. 
Man er velkommen til at lave en erstatningsangivelse, hvis man ikke kan afvente dette.

Udførsler hænger i status 20 - Antaget. Der fejlsøges.

INC000000618190
Løst2019-09-19 08:51
2019-09-18 03:09Import- og Eksportsystemerne

Reminder: Der er servicevindue på Toldsystemer onsdag den 18. september 2019 klokken 1800-2230.

Servicevinduet berør Import og e-Export online systemerne.

Service window for customs systems - Wednesday September 18, 2019, between 06.00 pm -10.30 pm.

Planlagt nedlukning2019-09-18 21:22
2019-09-16 20:06Alle toldsystemer

Reminder: Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer imorgen den 17. september 2019 klokken 2230-0300.

Servicevinduet berør alle toldsystemer samt EMCS.

Service window for all customs systems Tuesday September 17, 2019, between 10.30 pm 03.00 am.

Planlagt nedlukning2019-09-18 02:35
2019-09-16 13:07ICS og Manifest

Problemer med afgangsdeklarationer online i Manifest

LØST  - Ingen nødprocedure mere.

Der opleves pt problemer med at indsende afgangsdeklarationer online i Manifest. Den 'snurrer' bare og ender ud i en 'Failure of Web Server Bridge'-fejlbesked. Problemet undersøges.

INC000000616046
 
 Kl. 20.00 Opdatering: Status uændret. Nødprocedure må benyttes i fornøden omfang i forbindelse med oprettelse af afgangsdeklarationer. Der gøres opmærksom på at fejlen kun berører manifest on-line delen.
Opdatering 13:25:  Der kan gives tilladelse til nødprocedure ved henvendelse til ServiceDesk (servicedesk@toldst.dk)
Løst2019-09-17 08:35
2019-09-16 09:33Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer tirsdag den 24. september 2019 klokken 2230-0300.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og ManifestFil adgang:
  • Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems – Tuesday September 24, 2019, between 10.30 pm - 03.00 am. The use of fallback procedure is allowed within the service window.

File access: 

  • Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
Planlagt nedlukning2019-09-25 02:45
2019-09-13 14:47Import

Der kan forekomme kortvarige udfald på REX-valideringen i morgen lørdag, den 14. september 2019 imellem kl. 08.00 og kl. 20.00. Angivelser der fejler på REX, skal blot indsendes igen efter nogle minutter.

Toldbevillingssystemet kan ligeledes have korte udfald.

 There may be short gaps in REX-validations tomorrow Saturday, the 14th of September 2019 between 08:00 am and 20.00 pm. 

INC000000615402

Planlagt nedlukning2019-09-14 20:00
2019-09-13 11:18e-Export

Der kan opleves lange svartider på filoverførsel i øjeblikket, specielt på e-Export. Det kan tage lidt længere tid at få fx MRN, men de kommer. 

INC000000615206
 
Opdatering kl. 16.02: Svartiderne er nu indenfor 1-2 minutter.
 
Opdatering 13:20: Svartiderne ser stadig ikke gode ud. De er meget lange. Leverandøren holder øje med udviklingen.
Løst2019-09-13 14:54
2019-09-13 09:59Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer lørdag den 21. september 2019 klokken 1600-2400.

Der vil kortvarigt i perioden kunne opleves ustabilitet/nedetid.

Service window for all customs systems - Saturday September 21, 2019, 04.00 pm. - 12.00 pm.

Shortly during the period there will be experience instability/unavailability.

Løst2019-09-21 23:55
2019-09-12 14:57EMCS

Servicevinduer:

Tirsdag den 17. september 2019 fra kl. 23:00 til onsdag den 18. september 2019 kl. 02:00. (Overstået)

Tirsdag den 24. september 2019 fra kl. 22:00 til onsdag den 25. september 2019 kl. 02:00.

Det vil ikke være muligt at benytte EMCS i dette tidsrum.

Planlagt nedlukning2019-09-25 02:45
2019-09-12 11:50Import

Importsystemet vil blive genstartet kl. 12.15. Der kan opstå kommunikationsfejl og manglende forbindelse i få minutter derefter.

Planlagt nedlukning2019-09-12 12:17
2019-09-11 15:41Alle toldsystemer

Der har været fejl på alle toldsystemer på grund af EORI-kaldet. Mange angivelser er derfor gået i fejl p.t.

Online-programmet bedes genstartet.

Hvis angivelsen genindsendes, vil EORI-fejlen forsvinde.
INC000000613811 og INC000000613812

Løst2019-09-11 15:58
2019-09-10 18:21Import- og Eksportsystemerne

Der er servicevindue på Toldsystemer onsdag den 18. september 2019 klokken 1800-2230.

Det betyder, at følgende online systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import og e-Export.

 Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import og e-Export under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for customs systems - Wednesday September 18, 2019, between 06.00 pm -10.30 pm.

Online access:

  • The online systems for Import and e-Export will be unavailable during the service window.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-09-18 21:22
2019-09-10 15:32Import- og Eksportsystemerne

Opdateret kl. 17: Filoverførslen virker igen - køen af angivelser er under afvikling

Opdatering kl. 16.03: I øjeblikket er filoverførslen gået helt i stå.

Opdatering kl. 15.55: Filoverførslen er ved at blive genstartet, men det trækker ud. Nødprocedure må benyttes i fornødent omfang. Vi gør opmærksom på, at hvis forsendelser afgår under nødprocedure, skal sletningsmeddelelse indgives på forsendelsen i NCTS, når den dukker op. Onlinedelen af programmerne er ikke berørt.

Opdatering kl 15.39:  Der er observeret ca. 25 min forsinkelser på eksport og ca. 15 min på import

----------

Der er lange svartider på import og eksport (filoverførsel). Sagen undersøges.

Rammer også transit.

INC000000612921

Løst2019-09-10 17:02
2019-09-10 13:39EMCS

Der er problemer med at kalde EMCS B2B webservices (filoverførsel).

Online-delen er også berørt.

 

Opdateret onsdag 11/09 10:53: Sagen er løst. Nødprocedure er ikke længere tilladt.

Opdateret kl. 08.45: Der arbejdes fortsat på at løse problemet med kald til EMCS B2B (EMCS on-line kører) - nødprocedure er fortsat tilladt i fornødent omfang.

onsdag 11/09 kl. 07.11: Der er fortsat problemer med at kalde EMCS B2B webservices (filoverførsel).

Opdateret kl.14.04: Der gives hermed tilladelse til at anvende nødprocedure.

 

English: We are having technical issues with the EMCS B2B-service and the online access is also affected.

Update 10.53: It is now possible to acces EMCS B2B-service again. Emergency procedure is no longer permitted.

Update 08.55: Vendor still searching for error. The online access is not affected. It is only EMCS B2B-service.

Emergency fallback procedure can be used, if necessary.

INC000000612652

Løst2019-09-11 10:53
2019-09-10 13:30Alle toldsystemer

Kort info om kommende servicevinduer: tirsdag 17/9 (nævnt herunder), onsdag 18/9 (aften - import/export) og tirsdag 24/9 (tilsvarende servicevindue som nævnt herunder).

Planlagt nedlukning2019-09-25 02:45
2019-09-09 11:34Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Skatteforvaltningens IT-systemer tirsdag den 17. september 2019 klokken 2230-0300.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

  • Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:

  • Filer til Import, e-Export og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
  • Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:

  • Der er lukket for online adgang til Import, e-Export, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems – Tuesday September 17, 2019, between 10.30 pm – 03.00 am. The use of fallback procedure is allowed within the service window. File access:

  • Files sent to Import, e-Export and NCTS (Transit) will be processed when the service window has passed.
  • Files sent to ICS and Manifest will fail/be rejected during the service window.

Online access:

  • The online systems for Import, e-Export, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.
Planlagt nedlukning2019-09-18 02:35
2019-09-09 11:28Import- og Eksportsystemerne

Filoverførsel (import, export, transit) - der er dags dato indført automatisk oprydning (sletning) af svarfiler, der er mere end 30 dage gamle.

  
2019-09-08 10:19TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) på Import og e-Eksport mandag den 9. september 2019 klokken 1000-1330 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-09-09 13:23
2019-09-06 11:24e-Export

Filoverførsel evt. lange svartider e-Export

Der kan opleves lange svartider på filoverførsel i øjeblikket, specielt på e-Export. Det kan tage lidt længere tid at få fx MRN, men de kommer. Det er fredag frokost, så der sendes meget ind. Der holdes øje med situationen. 

Opdateret kl. 13.49: Svartiderne er nu nede på omkring 2 minutter.

Løst2019-09-06 13:49
2019-09-06 09:20Servicedesk

Der kan forekomme lejlighedsvis utilgængelighed på e-Vita lørdag den 7. september 2019 imellem kl. 8-13 på grund af interne opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-09-07 12:02
2019-09-05 09:07Alle toldsystemer

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig i dag torsdag den 05. september 2019 kl. 09.00-13.25.

Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning. Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist i perioden. Gælder kun på TFE (Testmiljøet for erhvervslivet)

Beklager det korte varsel.

Planlagt nedlukning2019-09-05 12:46
2019-09-02 16:32Import
Der er kommet nye certifikater i Import.
 
I Taric hedder de: VAB C - Plantesundhed (IMC)
Det drejer sig om disse certifikater:
0035
0036
0037
5200
 
De nye certifikater vil først virke fra i morgen (3/9-2019).
 
Hvis man forsøger at indsætte et af ovenstående certifikater, vil angivelsen gå i fejl og kan ikke rettes efterfølgende.
 
12/9-2019 Korrektion: 0035, 0036 og 0037 er ikke nye.
 
Løst2019-09-03 07:38
2019-08-29 16:35EMCS

Opdate kl 19:47 : Der kan nu logges på EMCS igen. Dog er der sporadisk udfald.
Hvis den hænger i "loading", så kan det måske hjælpe hvis man lukker alle browser og prøver igen.

Opdate kl 19:21 : Der er forsat lang loadtid på Log ind til EMCS. Nogen kan kan komme på, medens andre har problemer.  Der fejlsøges forsat.

Opdate kl 17:48 : Der er forsat lang load tid på EMCS. - Der fejlsøges.

Opdate kl 16.41: Der kan logges på EMCS, men der kan være langsom load tid.

 ---

Der er problemer med at logge på EMCS. - Der fejlsøges.

INC000000605924

Løst2019-08-29 19:47
2019-08-29 11:06Information

I forbindelse med nedlukningen af toldsystemer i går er der desværre udførsler der er blevet frigivet uden MRN.
  
Det drejer sig om udførsler der er blevet frigivet i tidsrummet mellem kl. 19.05 og 19.21.

Det er desværre ikke muligt efterfølgende at tildele MRN, derfor skal de udførsler der ikke har fået MRN slettes og erstattes af nye angivelser. Dette kan gøres ved at åbne angivelsen i e-Eksport og bruge funktionene "gem-som". Når den nye angivelse har fået MRN skal der indsendes en sletningsanmodning på den gamle angivelse. Er du i tvivl så kontakt Told servicedesk.

INC000000605192
  
2019-08-26 15:08Import

Der er omkring 30 minutters forsinkelse på filsvar fra importsystemet. Sagen undersøges.

INC000000603415

Løst2019-08-26 15:59
2019-08-26 08:43Alle toldsystemer

Vi minder om servicevinduet på ICS, Manifest og importsystemet onsdag den 28. august 2019 kl. 18-20.45:

Der er servicevindue på Import, Import Control System (ICS) og Manifest onsdag den 28. august 2019 klokken 1800-2045.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
- Import, Import Control System (ICS) og Manifest.

Fil adgang:
- Filer til Import indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
- Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist
Online adgang:
-Der er lukket for online adgang til Import, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i tidsrummet

Service window for Import, Import Control System (ICS) and Manifest on Wednesday, August 28, 2019, between 06.00 pm. - 08.45 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import will be processed when the service window has passed
Files sent to Import Control System (ICS) and Manifest will fail/be rejected during the service window
The online systems for Import, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

Løst2019-08-28 21:15
2019-08-26 06:52Alle toldsystemer

Opdateret kl. 07.42: FTP er atter stabil.

Det ser ud til at FTP (filoverførsel) er ustabilt - problemet undersøges.

Løst2019-08-26 07:41
2019-08-23 12:55Import

Fejl 0016 i importsystemet. Fejlkoden skal rettelig være "Forbindelsen til bevillingsservicen er midlertidig afbrudt. Prøv at sende angivelsen igen lidt senere."

I mange tilfælde hjælper det dog ikke at prøve igen. Kontakt servicedesk i disse tilfælde.

Løst2019-12-04 07:30
2019-08-21 21:11Alle toldsystemer

Status efter Servicevindue den 21. august 2019 kl. 18-20:45

De følgende fejl er rettede:
IMPORT
* Ved Import til privat varemodtager har der været en fejl med at navn og adresse ikke blev vist på print.
* MIO/Standardfortoldning gik i stå i statuskode 02 i Import.
* Totalbeløb i print af angivelse fra Toldsystemet har i nogle tilfælde været vist forkert.


MANIFEST
* Det blive muligt for transportører at lave ændringer til angivelser, som de har rettelig adkomst til.
* Manifest vil igen kunne validere om det anførte adresseløbenummer er gyldigt - og kopiere de korrekte adresseoplysninger (gade/by/postnr) til MIO.

English - The following errors have been corrected during the servicewindow on the 21/8: Import Online - Private Consignees' names and addresses will now appear on prints and MIOs closed with a standard declaration will no longer be stranded in status 02.
MANIFEST: Transporters will be able to make changes in declarations where they have legal access. Manifest will again validate address-numbers and copy the correct address details (street/town/postal code) to MIOs.

Løst2019-08-21 21:08
2019-08-21 11:31Import

Reminder (opr. besked 5/8-2019)

For virksomheder, der bruger særlige miljøer (fx. Citrix) kan den nye klient, der vil være gældende efter aftenens udlægning,  hentes nu. Filen ligger i ZIP-mappen og hedder Import-PROD-5.10.7-7.zip.

Oplysninger om adgang til ftp-drevet, hvorfra filen kan hentes, fås ved henvendelse til servicedesk@toldst.dk

(klienten til EXPORT ændres ikke i denne omgang).

  
2019-08-19 11:26Alle toldsystemer

Reminder:

Vi minder om servicevindue på import, ICS og Manifest onsdag den 21. august 2019 kl. 18-20.45. Se oprindelig besked fra 2019-08-05 kl. 10.19.

We remind you of the service window on the import, ICS and Manifest systems between 6-8.45 pm on Wednesday, August 21, 2019.

Løst2019-08-21 21:06
2019-08-15 10:00Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Import, Import Control System (ICS) og Manifest onsdag den 28. august 2019 klokken 1800-2045.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
- Import, Import Control System (ICS) og Manifest.

Fil adgang:
- Filer til Import indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
- Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist
Online adgang:
-Der er lukket for online adgang til Import, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i tidsrummet

Service window for Import, Import Control System (ICS) and Manifest on Wednesday, August 28, 2019, between 06.00 pm. - 08.45 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import will be processed when the service window has passed
Files sent to Import Control System (ICS) and Manifest will fail/be rejected during the service window
The online systems for Import, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window. 

INC000000592479

Planlagt nedlukning2019-08-28 21:15
2019-08-06 15:58ICS og Manifest

ServicevindueTFE (Test for Erhvervslivet)

(TFE) Import, Import Control System (ICS) og Manifest fredag den 16. august 2019 klokken 1245-1410 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-08-16 13:25
2019-08-05 16:17TFE

Der er servicevindueTFE (Test for Erhvervslivet) tirsdag den 6. august 2019 klokken 10.00-12.00 på grund af opdateringer.

 

Efter servicevinduet vil klienten til IMPORT på TFE skulle opdateres. Dette sker automatisk.

Men for virksomheder, der bruger særlige miljøer (fx. Citrix) kan den nye klient hentes allerede nu.

Oplysninger herom fås ved servicedesk@toldst.dk (klienten til EXPORT ændres ikke i denne omgang).

Planlagt nedlukning2019-08-06 11:01
2019-08-05 14:05ICS og Manifest

ICS og Manifest online er lige nu ikke tilgængelige.
Dette er fejlmeldt.

INC000000591758 

Løst2019-08-05 14:19
2019-08-05 10:19Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Import, Import Control System (ICS) og Manifest onsdag den 21. august 2019 klokken 1800-2045.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
Import, Import Control System (ICS) og Manifest.

Fil adgang:
Filer til Import, Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
Der er lukket for online adgang til Import, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i tidsrummet

Efter servicevinduet vil klienten til IMPORT skulle opdateres. Dette sker automatisk.
Men for virksomheder, der bruger særlige miljøer (fx Citrix) kan den nye klient hentes allerede nu. Oplysninger herom fås hos servicedesk@toldst.dk (klienten til EXPORT ændres ikke i denne omgang).

Service window for Import, Import Control System (ICS) and Manifest on Wednesday, August 21, 2019, between 06.00 pm. - 08.45 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, Import Control System (ICS) and Manifest will be processed when the service window has passed
The online systems for Import, Import Control System (ICS) and Manifest will be unavailable during the service window.

 

INC000000577193

Løst2019-08-21 21:07
2019-08-02 10:45e-Export

Filoverførsel evt. lange svartider e-Export

Der kan opleves lange svartider på filoverførsel i øjeblikket, specielt på e-Export. Det kan tage lidt længere tid at få fx MRN, men de kommer. Der sendes meget ind i øjeblikket. Der holdes øje med situationen. 

Løst2019-08-02 14:10
2019-07-25 09:26e-Export

Filoverførsel evt. lange svartider e-Export

Der kan opleves lange svartider på filoverførsel i øjeblikket, specielt på e-Export. Det kan tage lidt længere tid at få fx MRN, men de kommer. Der sendes meget ind i øjeblikket. Der holdes øje med situationen. 

Løst2019-07-25 12:56
2019-07-23 10:59TFE

Filoverførsel til testmiljøerne for import, export og transit har været fejlbehæftet siden 18/7 kl. 7.30. Virker igen siden kl. 10.12 i dag.

Genåbnet kl. 11.25: Der opleves stadig problemer med filoverførsel til testmiljøerne, især e-Export (TFE). Vi fejlsøger.

Opdateret 24/7 kl. 12.00: Filoverførsel til test (eExport TFE) virker igen.

Løst2019-07-24 12:01
2019-07-22 12:11ICS og Manifest

I forbindelse med morgenens problemer med Toldsystemet er nogle MIG'er registreret omkring kl. 8.30 øjensynlig blevet dannet 2 gange, ligesom FUE'er måske ikke har fået indsat faktisk ankomst.

Told kan desværre ikke foretage en automatisk oprydning.

INC000000585932

Løst2019-07-22 12:56
2019-07-22 08:26Import

Opdatering kl 8:56 - Import kører igen

Import er gået ned. - Der fejlsøges

Opdatering kl 8:46 - Import (online og filoverførsel) ser ud til at køre igen. Der holdes øje med systemet. 

Online: Der kan ikke logges på online.

Filoverførsler: Filerne kommer ind, men de behandles ikke.

INC000000585718
Løst2019-07-22 08:55
2019-07-21 14:39Information

Toldbevillingssystemet (EU) har været utilgængeligt i dag 21/7-2019 mellem kl. 10.30-11.11

INC000000585471

Løst2019-07-21 14:40
2019-07-19 13:19e-Export

Filoverførsel evt. lange svartider e-Export

Der kan opleves lange svartider på filoverførsel i øjeblikket, specielt på e-Export. Det kan tage lidt længere tid at få fx MRN, men de kommer. Det er fredag frokost, så der sendes meget ind. Der holdes øje med situationen. 

Løst2019-07-19 14:49
2019-07-19 11:10Alle toldsystemer

Filoverførsel:

Der har været en form for driftsforstyrrelse på filoverførsel til toldsystemerne i går eftermiddags/aften (torsdag 18/7-2019). Nogle virksomheder har oplevet, at de ikke har kunnet få kontakt med vores servere, mens andre har.

File transfer for customs systems

There has been some kind of unavailability yesterday evening (Thu, July 18, 2019) which affected some users but not all.

INC000000585207

Løst2019-07-19 11:02
2019-07-18 14:24Import

Importsystemet vil blive genstartet kl. 15.

Der kan forventes en nedetid på nogle få minutter.

Planlagt nedlukning2019-07-18 15:02
2019-07-18 10:57e-Export

Filer til e-Export behandles meget langsomt. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 12.08: Der kan ikke konstateres fejl i e-Export, men der har været stort pres på.

INC000000584765

Løst2019-07-18 12:08
2019-07-17 12:04Alle toldsystemer

Filoverførsel til import, export og transit er gået i stå kl. 11.36. Der fejlsøges.

Opdatering kl. 12.17: Filoverførslen er igang igen. Der må forventes forlængede svartider indtil køen er afviklet.

INC000000584388

Løst2019-07-17 12:17
2019-07-15 15:40Alle toldsystemer

Reminder

Der er servicevindue på EU's IT-systemer mandag den 15. juli 2019 klokken 19.00-24.00 med op til 1-times nedetid i perioden.
Se oprindelige besked herunder (2019-07-11 09:02)

Planlagt nedlukning2019-07-15 23:21
2019-07-15 10:36ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest har været fejlramt fredag den 12. juli 2019 mellem kl. 18.15- 00.20.

INC000000582909

Løst2019-07-15 10:34
2019-07-13 10:12Alle toldsystemer

Reminder: Husk, der er servicevindue på alle toldsystemer i morgen, søndag d. 14 juli kl. 15.15-19.00

(se oprindelig besked fra 2019-07-08 11:27)

Planlagt nedlukning2019-07-14 19:10
2019-07-12 11:43e-Export

Filoverførsel evt. lange svartider e-Export

Der kan opleves lange svartider på filoverførsel i øjeblikket, specielt på e-Export. Det er fredag frokost, så der sendes meget ind. Der holdes øje med situationen.   

Løst2019-07-12 14:33
2019-07-11 09:02Alle toldsystemer

Der er servicevindue på EU's IT-systemer på mandag den 15. juli 2019 klokken 1900-2400 med op til 1-times nedetid i perioden.

Kommunikation mellem Danmark og EU ikke vil være muligt i nedetiden.

Følgende systemer vil være påvirket i nedetiden
- Import Control System (ICS), e-Eksport og NCTS (Transit).
Angivelser indsendt i nedetiden kan stadig modtages men behandles først efter nedetiden.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for EU IT-systems - Monday, 15 July, 2019, 07.00 pm. - 12.00 pm. with up to 1 hour downtime during the period.

Communication between Denmark and the EU will not be possible in the downtime.
Import Control System (ICS), e-Export and NCTS (Transit) will be affected in the downtime. Entries submitted in downtime can still be received but are not processed until after the downtime.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.

Planlagt nedlukning2019-07-15 23:21
2019-07-10 13:13Alle toldsystemer

Reminder: Husk servicevindue på alle toldsystemer i aften kl. 18-21.30 (se oprindelig besked fra 2019-07-04 13:03)

Planlagt nedlukning2019-07-10 21:10
2019-07-09 08:44EMCS

Der er problemer med at kalde EMCS B2B webservices.

Onlinedelen er ikke berørt.

Problemet er løst kl. 10.05

Løst2019-07-09 10:07
2019-07-08 11:27Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Udviklings- og Forenklingsstyrelsens IT-systemer søndag den 14. juli 2019 klokken 15.15-19.00.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
- Import, e-Export, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest

Fil adgang:
- Filer til Import, e-Eksport og NCTS (Transit) indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.
- Filer til Import Control System (ICS) og Manifest vil fejle/blive afvist

Online adgang:
- Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Sunday July 14th , 2019, 03.15 pm - 07.00 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS will be processed when the service window has passed. Files for ICS and Manifest will fail during the service window.

Planlagt nedlukning2019-07-14 19:10
2019-07-04 13:03Alle toldsystemer

Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 10. juli 2019 klokken 18.00-21.30.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:
* Import, e-Eksport, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:
* Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages, men behandles først efter servicevinduets afslutning.
Online adgang:
* Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

Service window for all customs systems - Wednesday July 10th, 2019, 06.00 - 09.30 pm.

The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2019-07-10 21:10
2019-07-02 13:02Alle toldsystemer

Servicevindue på alle toldsystemer den 3. juli 2019 kl. 18-19.15.

Alle systemer er kørende under servicevinduet, men der kan muligvis ske en kortvarig forsinkelse.

Servicevindue - all customs systems - July 3rd 2019 at 6 pm to 7.15 pm

All systems will be available during the service window, but a short delay in processing may occur.

Planlagt nedlukning2019-07-03 19:05
2019-07-02 10:28ICS og Manifest

Server genstartet - systemerne kan atter tilgås.

Der opleves problemer med at tilgå ICS og Manifest - det er fejlmeldt.

Løst2019-07-02 11:01
2019-07-01 07:45Alle toldsystemer

Der kan i nogle tilfælde være problemer med at starte online-toldprogrammer, også via Citrix.

Filoverførsel ser ikke ud til at være berørt.

Opdatering 13.59 - Der er nu klarmeldt fra vores IT.

kl. 12.13 - Fejlen er lokaliseret, og der arbejdes på en løsning. Men stadig ingen tidshorisont.

             - Det er igen muligt at kontakte servicedesk på sædvanlig email: servicedesk@toldst.dk.

             - Der er rapporter om, at nogle mails ikke kommer igennem til ServiceDesk. Det lader dog til at være interne mails. Er man i tvivl om mailen er kommet igennem, så følg op med at ringe på 70 15 73 01

kl. 10.24 - Fejlen er lokaliseret, og der arbejdes på en løsning. Men ingen tidshorisont.

               - Det er igen muligt at kontakte servicedesk på sædvanlig email: servicedesk@toldst.dk

Der kan i nogle tilfælde være problemer med at starte online-toldprogrammer.

Filoverførsel ser ikke ud til at være berørt.

Der gives derfor tilladelse til nødprocedure i fornøden omfang.

Servicedesk har i øjeblikket ikke adgang til mailboksen for servicedesk@toldst.dk.

Servicedesk kan kontaktes fra kl. 8.00 telefonisk på 70 15 73 01.

INC000000574533

Løst2019-07-01 14:01
2019-06-28 11:32Import- og Eksportsystemerne

Filoverførsel evt. lange svartider

Der kan opleves lange svartider på filoverførsel i øjeblikket, specielt på e-Export. Det er fredag frokost, og en del starter ferie nu, så der sendes meget ind. Der holdes øje med situationen.   

Opdatering 19.00: Svartiderne ser ud til at være normaliseret igen.

Opdatering 14.35: Efter et dyk i trafikken i timerne lige efter frokost, er der igen tryk på.

English: Delay in answers in Exportsystem. There is a delay in answers to declarations made to the Exportsystem via file transfer, as summer vacation is about to start. Many declarations are being sent in at this point. We are monitoring the situation. 

INC000000574351

Løst2019-06-28 19:00
2019-06-27 17:31Alle toldsystemer

Opdateret kl. 18.20: Tilsyneladende kø-afvikling - alle ser ud til atter at få svar indenfor rimelig tid.

FTP (filoverførsel) - der er p.t. lange svartider; problemet undersøges.

Løst2019-06-27 18:20
2019-06-26 15:18Alle toldsystemer

Servicevinduet 26/6 er aflyst indtil videre.

Planlagt nedlukning2019-06-26 15:17
2019-06-26 13:33ICS og Manifest

Filoverførsel til ICS og Manifest er gået i stå. Der fejlsøges.

Opdateret kl. 14.16: Filoverførslen virker igen. Nødprocedure er afsluttet.

Opdateret kl. 13.40: Filoverførslen er gået i stå kl. 12.38. Der gives hermed tilladelse til nødprocedure, men der gøres opmærksom på, at online-delen virker.

The FTP GW for ICS and Manifest does not respond properly.

Update at 2.16: The file transfer is working again. The use of fallback procedure has passed.

Update at 1.40 pm: The use of fallback procedure is allowed.

INC000000572494

Løst2019-06-26 14:16
2019-06-21 15:12ICS og Manifest

Nogle MIOer går i status 02, når man forsøger at lukke dem med en STF (Standardfortoldning).

Kontakt ServiceDesk for workaround.

English: Some MIOs end up in status 02 when they are closed using a STF (Standard declaration).

Contact the Service Desk for information about a workaround.  

Løst2019-08-21 21:08
2019-06-20 09:59Alle toldsystemer

Servicevinduet 26/6 er aflyst indtil videre.

Der er servicevindue på Toldsystemerne onsdag den 26. juni 2019 klokken 18:00-21:15.

Det betyder, at følgende systemer vil være utilgængelige i perioden:

 * Import, e-Eksport, NCTS (Transit), ICS og Manifest

Fil adgang:

* Filer til Import, e-Eksport, NCTS (Transit), Import Control System (ICS) og Manifest indsendt under servicevinduet kan stadig modtages men behandles først efter servicevinduets afslutning.

Online adgang:

* Der er lukket for online adgang til Import, e-Eksport, Import Control System (ICS) og Manifest under servicevinduet.

Nødprocedure kan anvendes i fornødent omfang i dette tidsrum.

The service window has been cancelled until further notice.

Service window for all customs systems - Wednesday June 26th, 2019, 06.00 p.m. - 09.15 pm.
The use of fallback procedure is allowed within the service window.
Files sent to Import, e-Export, NCTS, ICS and Manifest will be processed when the service window has passed.

Planlagt nedlukning2019-06-26 14:22
2019-06-18 11:54TFE

Testmiljøet for alle toldsystemer vil være utilgængelig onsdag den 19. juni 2019 klokken 07.00-09.00 på grund af opdateringer.

Planlagt nedlukning2019-06-19 08:57
2019-06-17 09:54Alle toldsystemer

Servicevindue på Udviklings- og Forenklingsstyrelsens IT-systemer tirsdag den 18. juni 2019 kl. 2100-0100.
Det ville kunne opleves nedetid/ustabilitet mellem kl. 2100-2130.

Service window for all customs systems - Thursday June 18th , 2019, 0900 pm. -  0100 am.
During 0900-0930 pm. there will be experience unavailability and instability.

Planlagt nedlukning2019-06-18 21:30