Adgang til Motorregistret

For at få adgang til Motorregistret skal du igennem følgende 4 trin.

1. Udfyld en ansøgning
Forhandlere og synsvirksomheder kan søge om at blive pladeoperatører, andre virksomheder inkl. forhandlere og synsvirksomheder som ikke kan eller vil være pladeoperatører, kan søge om regulær adgang til Motorregistret.

Ansøgningsprocedure

2. Udfyld en tilslutningsaftale
Når du har udfyldt ansøgningsformularen vil SKAT behandle ansøgningen, og sende dig et godkendelsesbrev og tilslutningsaftale til Motorregistret.

Underskriv tilslutningsaftalen og send den tilbage til SKAT.

Når SKAT har modtaget den underskrevne tilslutningsaftale, får du adgang til Motorregistret og kan begynde at oprette adgang til de medarbejdere som skal anvende Motorregistret.

3. Opret webadgang for medarbejdere
En webadgang indebærer, at adgang til Motorregistret sker via SKATs hjemmeside. Der er derfor ikke tale om nogen teknisk integration mellem SKATs og din virksomheds systemer. Alle forhandlere skal anvende webadgang.

Vejledning til virksomheders log-in og tildeling af rettigheder til medarbejdere

Log på Motorregisteret

4. Opret systemadgang for system-til-system-adgang til Motorregistret
Systemadgang gælder for virksomheder, som ønsker system-til-system adgang til Motorregistret. Adgang kræver særlige tekniske tests og godkendelser. Det er muligt at vælge både webadgang for medarbejdere og system-til-system adgang.

Når du skal du have system-til-system adgang, er det nødvendigt at du udfylder de to nedenstående skemaer med tekniske oplysninger. I skemaerne er der en reference, de skal sendes til. 

Produktionstilslutningsskema til Motorregistret

Testtilslutningsskema til Motorregistret

Vejledning: System-til-system brugere Log ind, samt tildeling af rettigheder til systembruger

Certifikat til B2B-brugere til brug efter 12. november 2014